Jak sobie radzić ze stresem cz.8

Teraz skoncentrujesz się nad tym, jakie są Twoje mocne i słabe strony.

Na słabych stronach, niepowodzeniach i przeciwnościach łatwo się koncentrować, jednak to jedynie przeszkadza zamiast pomagać i powiększa odczuwany stres. Ćwiczenie, które teraz wykonasz, ma pomóc Ci osiągnąć równowagę w dostrzeganiu mocnych i słabych stron. Dzięki temu uwierzysz w swoje możliwości, będziesz wiedział, w których dziedzinach musisz dokonać postępu i zdobędziesz nowe umiejętności.

Zrób tabelę – po lewej wypisz swoje mocne strony (np. rozmowy z klientami), a po prawej słabe (np. spóźnianie się).

W pierwszej kolumnie wypisz pozytywne strony swojej osobowości – umiejętności i to, co dobrze robisz w domu i w pracy. Nie pomijaj niczego.

W drugiej kolumnie wypisz każdą cechę swojej osobowości, która nie jest dla Ciebie powodem do dumy, a także te dziedziny, w których nie jesteś mocny. Bądź realistyczny, szczery i zachowaj równowagę (dla każdej swojej słabej strony staraj się podać jakąś mocną stronę).

Popatrz na to, co wypisałeś w kolumnie mocnych stron i przez kilka minut pomyśl o tym z dumą. Przekonanie o własnych umiejętnościach powiększa pewność siebie i może pomóc w lepszym ich wykorzystaniu.

Gdy czujesz się do niczego, powróć do tej listy, żeby podnieść się na duchu!

Podziel się ze znajomymi:

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Leave Your Reply