Jak sobie radzić ze stresem cz.9

Zastanów się na tym, w jakim stopniu istotne są poszczególne pozycje, które wypisałeś w kolumnie słabych stron zgodnie z poprzednim artykułem.

Czy jesteś nierealistyczny w dążeniu do doskonałości? Czy może jest to dziedzina, w której zmiana miałaby pozytywny wpływ na twoje życie?

Wykreśl te pozycje, które są tylko próbą bycia doskonałym, a z pozostałych połącz te, które mogą być potraktowane razem (np. „nigdy niczego w pracy nie odmawiam” i „zawsze zgadzam się na to, czego chce mój mąż”).

Teraz wypisz trzy najważniejsze rzeczy i znajdź trzy małe kroki od (a) do (c), które możesz zrobić, by dokonać zmiany. Nie usiłuj osiągnąć natychmiast stanu doskonałego, ani podejmować nierealistycznie dużych kroków. Zrób notatki.

Przykład:

  1. Nigdy niczego w pracy nie odmawiam.

Dlaczego jest to słaba strona? Biorę na siebie więcej, niż mogę zrobić. Marnuję czas na rozmyślanie z rozżaleniem o tym, czego się ode mnie żąda.

Zapoczątkowanie zmiany:

  • Ustalić, jakich słów użyję, by odmówić i wyćwiczyć ich wypowiadanie, żeby brzmiały znajomo, gdy naprawdę ich użyję.
  • Wysłuchać, o co się mnie prosi i zdecydować, czy chcę odmówić całkowicie, czy też powiedzieć „nie teraz/nie w tym terminie”
  • W poniedziałek odmówić czegoś prostego, w rodzaju „czy chcesz napić się kawy?”

Podziel się ze znajomymi:

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

Leave Your Reply